Acasă EconomieComunicatii & IT Românii, campioni la tablete şi smartphone-uri

Românii, campioni la tablete şi smartphone-uri

de M G

smartphone_tabletÎn 36% dintre gospodăriile din România există cel puţin o tabletă, media fiind de 1,1 tablete/gospodărie, iar în 73% dintre gospodării există cel puţin un smartphone (media fiind de 1,5 per gospodărie), arată un studiu realizat de Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM). De asemenea, 55% dintre gospodării deţin laptopuri.

Potrivit ANCOM, 50% dintre români au acces la internet mobil prin telefon, pe baza unui abonament de telefonie ce are inclus şi internet, 35% prin telefon pe baza unei cartele preplătite cu o extraopţiune de internet mobil, iar 25% au acces prin intermediul unui stick sau card USB cu abonament. 67% dintre abonamente/extraopţiuni, 70% dintre cartelele preplătite, respectiv 45% dintre tablete/carduri USB pentru acces la internet mobil dispun de trafic limitat.

În general, 55% dintre utilizatorii de internet mobil cu trafic limitat au răspuns că sunt atenţi la modul în care folosesc acest trafic, nedepăşindu-l niciodată. Alţi 24% declară că îl folosesc foarte rar dincolo de limita de trafic şi numai 10% admit că acest lucru li se întâmplă des sau foarte des. 38% dintre cei care depăşesc traficul inclus renunţă la a mai folosi internetul mobil în perioada respectivă de facturare, în timp ce 60% continuă să îl folosească, fie plătind costuri suplimentare, fie suportând viteze mult mai mici.

În cazul serviciilor de internet mobil, românii plătesc, în medie, 58 de lei pentru un serviciu achiziţionat în mod individual, în timp ce pentru un pachet de servicii cu internet mobil plătesc 109 lei. Cei mai mulţi utilizatori plătesc între 23 şi 45 de lei pentru un serviciu individual, iar pentru un pachet de servicii – peste 90 de lei.

De asemenea, studiul a arătat că românii sunt, în general, mulţumiţi de furnizorul actual de servicii de internet mobil, doar 5% dintre ei schimbându-şi operatorul în ultimul an. Printre motivele invocate pentru schimbarea furnizorului au fost menţionate dorinţa de a beneficia de o ofertă de servicii la pachet mai avantajoasă (24% dintre respondenţi), dorinţa de a beneficia de ofertele pentru achiziţionarea unui nou dispozitiv (telefon mobil/smartphone, tabletă sau laptop – 17%), volumul traficului inclus (17%), dar şi aria de acoperire care nu corespundea nevoilor utilizatorilor (13%, cu precădere în mediul rural).

Internetul mobil este utilizat în principal pentru navigare, reţele de socializare şi e-mail, însă şi pentru comunicarea vocală sau mesagerie instant. 78% dintre utilizatori îl folosesc zilnic sau aproape zilnic, iar alţi 15% îl folosesc de 2-3 ori pe săptămână. 76% dintre utilizatorii de internet mobil au în gospodărie şi internet fix, conexiunea mobilă fiind utilizată, de regulă, atunci când nu funcţionează cea fixă.

Studiul a fost realizat pentru ANCOM de International Consulting Expertise în colaborare cu CCSAS, pe un eşantion de 1.549 persoane fizice din România, care folosesc servicii de acces la internet la puncte mobile, având o eroare maximă de +/-2,5%, la un nivel de probabilitate de 95%.

din aceeasi categorie