Acasă EconomieIndustrie Concurența investighează piața marcajelor rutiere

Concurența investighează piața marcajelor rutiere

de A

Consiliul Concurenţei a declanşat o investigaţie privind o posibilă înţelegere pe piaţa comercializării produselor de semnalizare şi siguranţă rutieră în cadrul unor licitaţii publice organizate, în perioada 2014 – 2016, de Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România, în prezent Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere din România (CNAIR).

CNAIR nu este însă investigată în cadrul acestei anchete.

”Investigaţia vizează o posibilă împărţire a pieţei în cadrul a trei proceduri de achiziţie publică organizate de Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România pentru atribuirea acordurilor cadru de furnizare aindicatoarelor rutiere şi a mijloacelor de semnalizare rutieră pe reţeaua de drumuri naţionale din administrare, necesare celor șapte structuri regionale administrative din subordinea sa, respectiv: DRDP Timişoara, DRDP Cluj, DRDP Iaşi, DRDP Constanţa, DRDP Bucureşti, DRDP Craiova şi DRDP Braşov”, arată un comunicat al autorității de concurență.

Consiliul Concurenţei a efectuat inspecţii inopinate la seadiul companiilor Vesta Investment, Helvespid, Loial Impex, IPA SA şi Dual Man, iar documentele ridicate se află în analiza autorităţii de concurenţă, în cadrul procedurii specifice de investigatie.

”Companiile sunt suspectate că au participat la cele trei proceduri de achiziţie publică, fie prin constituirea unor asocieri de companii (consorţii) în vederea depunerii unei oferte comună, fie prin participarea cu oferte individuale, fără a se concura între ele, în vederea câştigării contractelor de furnizare, în condiţii mai slabe de competitivitate şi calitate”, spun reprezentanții Consiliului Concurenței.

Legea concurenţei interzice asocierea companiilor în scopul restrângerii concurenţei la procedurile de achiziţie publică. 

din aceeasi categorie